Jumaat, 12 Februari 2016

MENDIDIK ANAK MENGHAFAZ AL QURAN 1


Ebook yang menjadi sumber inspirasi

Assalamualaikum sahabat semua..

Kali ini saya nak memperkenalkan satu buku yang menjadi inspirasi saya mendidik anak dalam menghafal Al Quran. Ini ialah ebook yang boleh dibeli dari parenting islamic network..kalau google pun boleh jumpa buku ni..semoga penulis buku ini diberi ganjaran oleh Allah  dgn ilmu yang dikongsikannya..aamiin. 

Buku ini saya beli beberapa tahun yang lepas..memandangkan saya dan suami bekerja..bukan sbg ustaz ustazah....kami bukan juga ahli AlQuran (dlm konteks bukan mahir tajwid, bahkan ada waktunya kami juga tidak membaca AlQuran stp hari)....proses menghafal ini menjadi agak perlahan berbanding ibu2 lain yang dapat memberi komitmen sepenuhnya pada anak2 mereka 

Proses hafalan ini menjadi satu proses..bkn saja buat anak2..tapi juga buat kami suami isteri. Saban hari kami berusaha melengkapkan diri dgn ilmu2 baru terutamanya ilmu keibubapaan supaya kami dapat menjadi ibu bapa yang lebih baik buat anak2 seterusnya dapat memasuki jannah bersama2..in sha Allah..aamiin.

Alhamdulillah..dalam kelembapan komitmen kami dalam mendidik anak menghafal..si abang telah menghafal 20 surah2 lazim ketika berusia 4 tahun. Semoga ini dapat menjadi inspirasi buat ibu bapa lain yang seperti kami untuk berusaha menjadikan anak kalian seorg al hafiz/hafizah.

Kalian juga boleh rujuk pada http://darwishndarwisya.blogspot.my/ sebagai sumber inspirasi untuk menjadikan anak kalian seorang alhafiz/hafizah.

Buku2 parenting yang sgt bagus utk dimiliki




Tiada ulasan:

Catat Ulasan